tisdag 10 augusti 2010

Min första skolavslutning

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Sommarlovs-minnen
 Redaktör: Emelie Jonsson

Det är augusti månad och snart slut på det långa sommarlovet för många & för vissa är semestern över för den här sommaren. Hur fort går tiden egentligen? Många av oss svenskar går och längtar hela året efter den här stunden - SOMMAREN & sen försvinner den när man knäpper med fingrarna.

Men för att behålla våra minnen så tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra sommarlovs-minnen.
Det kan ha varit i sommar eller ha hänt för flera år sedan. Jag vill bara att vi ska dela med oss av något glatt sommarminne som man kan glädjas av.

Jag är och har alltid varit personen som älskar sommaren och sommarlovet var alltid det bästa som kunde hända. Jag minns mitt första sommarlov väldigt väl, jag skulle fylla 7 år och såg fram emot en lång sommar utan skola och kunde bara få göra som jag ville. Sola,bada och njuta av årets bästa årstid.

Skolavslutningen var då min första, och jag var klädd i en rosa klänning och mamma hade fixat mitt hår så fint att jag kände mig som en riktig prinsessa. Min klass sjöng "Idas sommarvisa" och alla hade spring i benen. Efter rektorns tal om att vi skulle vara rädda om varandra och njuta av den här sommaren sprang alla ut ur kyrkan och mot ett långt och härligt sommarlov. Jag tror det såg ut som när man släpper ut kor på våren. Ni vet när de springer runt och verkligen skuttar av glädje. Så såg det ut utanför kyrkan den dagen, men ta bort korna och föreställ dig hundratal elever mellan 6-12 år som sprang på grusgången mot sina föräldrar för att åka hem och fira att sommaren äntligen var här!

Jag saknar skolavslutning och ett riktigt sommarlov. Det var en speciell känsla & jag skulle göra vad som helst för att få uppleva ett sådant där riktigt sommarlov igen.


foto:privat


Inga kommentarer: