måndag 17 maj 2010

Tema: Våga leva

Skribent: Josefin Alm
Redaktör: Josefin Alm
 Tema: Våga Leva
Foto: Josefin Alm

Temat denna vecka handlar om livet och om att våga leva. Just det där med att våga bryta med självskadorna är något jag har funderat mycket på. Hur ska man göra för att verkligen våga släppa taget om den trygghet man har funnit i självskadorna/ätstörningen/depressionen. Jag önskar så att svaret skulle vara lätt. Men det är det verkligen inte.

Denna vecka hoppas jag på att få lite hjälp med att inspirera de som fortfarande vandrar omkring på de näringsfattiga, farliga savannerna att komma till oaserna där det finns gott om vatten och näringsrikt gräs.





Ska jag våga?
Det är en svår fråga
Våga släppa allt
Det är så kallt
Våga höra vinden
Känna en mot kinden
Våga se ljuset
Våga släppa bruset
Tänker på mina vänner
Oj, vad det spänner
Känna denna känslan
All denna ängslan
Den vill jag slippa
Ja, den ska jag skippa
Ljuset är härligt
Ta det varligt
Ta vara på alla ljusa stunder
I alla minneslunder

Inga kommentarer: