tisdag 18 maj 2010

Jag ska leva & inte bara överleva

Skribent: Emelie Jonsson
 Tema: Våga Leva
 Redaktör: Josefin Alm

Det är nu jag börjar förstå, jag förstår att jag lever.
Livet är mitt och jag har ansvar för att vårda och ta hand om mitt egna liv.
Jag ska leva och inte bara överleva, jag vill visa hela världen vem jag är
Meningen med livet kan inte vara att svälta sin kropp och skada den när smärtan är för stor,
det som gör att jag ska leva är att jag ska stå emot smärtan som skapas, för jag vet att smärtan blir mindre för varje minut jag står ut.

Så länge man står ut och inte skadar sin egna kropp så gör man sig själv något gott och det är därför jag lever, för att ta hand om det liv jag har fått.
Livet är något fint och jag borde le mot världen för att jag får vara en del av detta.
För det finns faktiskt något gott med livet när man vågar inse det och vågar se bort från det mörka

Inga kommentarer: