söndag 16 november 2014

Shedo har fått ett stipendium!

Igår åkte jag till Karlskrona och mötte upp Mikael, Shedos lokalrepresentant i Blekinge. För ett par veckor sedan fick vi ett glädjande mail med information att Shedo hade blivit utvalda till att få motta ett stipendium och igår kväll var det dags!

Stipendiet på 10 000 kronor var från Bifrostorden Logen 26 Vandis och vi i Shedo är så otroligt glada och tacksamma! Bifrostorden hade igår 25-års jubileum och det var i samband med den middagen jag och Mikael tog emot Shedos stipendium! Nu ska ni få hänga med på en fantastisk kväll genom bilder!

Mikael och jag strax innan vi ska bege oss! Vi hade här ägnat några timmar till att skriva tal och förbereda Shedomaterial!

Tjoho! Här står vi överlyckliga med diplom och fina blommor! Förutom att hålla tacktal när vi tog emot stipendiet berättade Mikael vad Shedo gör och jag berättade lite om mina erfarenheter kring självskadebeteende och ätstörningar. Till vänster om mig har vi Lars-Erik Furuskog och till höger och Mikael har vi Jens Östling.



Idag laddade vi om och besökte tidningen Succés redaktion! Vi pratade, skrev och fotades gällande stipendiet och i nästa nummer finns Shedo med! Vi på Shedo vill också säga ett stort tack till Succé då det var efter en artikel hos dem som Bifrostorden uppmärksammade Shedo!

Vi alla i Shedo är så glada för detta stipendium och all fin uppmärksamhet! Nu ska vi fortsätta kämpa mot psykisk ohälsa, självskadebeteende och ätstörningar! 

- Jessica, bloggansvarig

Inga kommentarer: