måndag 25 mars 2013

Skribent: Malin
Tema: "Din saga"
Redaktör: Malin


Det var en gång en saga, en saga som inte var andra sagor lik, nej denna saga var unik. Följ sagans vackra vandring, ty se det hela med stormförtjust blandning. Blandningen är vacker och skör, medans vandringen är kuggig och fantastiskt kulört.

Kuggig och fantastiskt luddig, luddig och fantastiskt vacker, skör och fantastiks kulört – allt är lika rätt. Lika intressant och lika spännande. Historien jag har att berätta är alltid värd att lyssna på, historien jag vill dela är alltid värd att dela. Den kunskap jag har tagit till mig i livet är alltid till glädje och nytta för andra. Min vishet är oumbärlig för mina medmänniskor, för min vän, för min käresta, för min granne, för mitt allt men framförallt för mig själv.

Jag har grubblat och tänkt i många långa år och grubblandet gör mig inte visare, grubblandet ifrågasätter mig själv, dag för dag. Varför slutar jag då inte att grubbla, vad är det som är så tilltalande attraktivt för mig i denna grubblandes bubbla? Det är fantastiskt att nedvärdera sig själv, att sjunka ned i djupet och bara hata sin egen lilla personlighet.

Men euforin uppstår, när grubblandet upphör, i få sekunder ser jag en skymt av en framtid, jag aldrig trodde jag hade. Skymten av framtiden blir sakta till verklighet, en verklighet jag alltid har drömt om, som andra hade. En verklighet som för mig var ouppnåelig. Plötsligt står jag där i en overklig bubbla, i mitt sanna jag. I min egen eufori.

Jag har glömt den långa kampen mot mitt inre, mot den lilla skadade personen någonstans inuti mig, jag har slutit fred med mig själv. Accepterat och tagit lärdom. Jag känner ett lugn. Jag är den bästa versionen av mig själv. Lugnet, glädjen och friheten är uppenbar. Framförallt friheten.

Jag har valt att sluta fred med mig själv, ta vara på mina goda egenskaper och värdesätta mig själv och de mina runtomkring mig. Vilka val gör du och vilken är din saga?


Ta hand om dig och de dina!
Kramar,
Malin

Inga kommentarer: