onsdag 16 januari 2013

Min hemlighet.

Skribent: Emelie
 Tema: Fritt!
 Redaktör: Johanna Hildingsson

Det handlar om att le, fast man vill gråta. 
Det handlar om att ge allt, men inte få något tillbaka.
Jag vet att det låter klyschigt, men det är sant.
Det handlar om att vara omringad av människor, men ändå känna sig så jävla ensam.
Jag förlorar mig själv. Tynar bort i min sorg som alltid finns där och äter på mig. 
Jag ser ut som ett monster, går som en zombie, är ett osynligt spöke. 
En halvt levande människa som ibland önskar att hon vore död på riktigt. 
Ja, det man sjunker in i är mörkret inom sig.
Fängslad i sina egna tankar, de som aldrig sover. 

Det känns som att drunkna.
Men det värsta är inte att ingen hjälper mig upp ur djupet.
Det värsta av allt är att se alla andra andas, skratta och le. Hur kan de vara så glada hela tiden?

Dagarna är ett helvete, nätterna är värre.
En evig kamp, och jag är min egen fiende.
Bara att lyfta pennan på lektionen är en börda,
Bara att stoppa en morot i munnen får mig att vilja spy,
och den där klumpen i magen...
Den försvinner inte.
Och därför går jag runt där.
Orolig och tyst med tyngder på axlarna.
Och med en hemlighet gömd under den långärmade tröjan.

Inga kommentarer: