onsdag 12 januari 2011

Dansen gör mig hel

Skribent: Emelie Jonsson
Tema: Terapi för själen
Redaktör: Emelie Jonsson

Någonting som är en riktig rensning av mina tankar och en terapi för min själ är dans och musik.
Dansen och musiken går hand i hand för mig och utan det skulle jag klyschigt nog inte klara av att överleva.

Att gå in genom dörrarna till dansskolan får hela mitt hjärta att slå dubbelvolter. Se människor i alla åldrar att springa runt och öva på sina danser, fnissa och göra sig klara för lektioner. Det gör mig hel.

När jag står där på golvet i danslokalen, får känna hur kroppen rör sig i takt till musiken, får känna hur benen och armarna rör sig till en helt fantastisk korreografi. Jag bara älskar det!

Vissa dansar för att hålla sig i form, och andra gör det för att de brinner för det.
Jag brinner verkligen för dansen och det är verkligen terapi för själen.

Tänk att man kan göra så mycket av rörelser med kroppen. Att till musik göra steg som tillslut blir ett riktigt bra dansnummer som man spricker av glädje att utföra.

Jag bara älskar dans och kommer alltid att göra.

foto:weheartit.com

Inga kommentarer: