måndag 8 november 2010

Vilket är ditt verktyg för kreativitet?

Skribent: Linda Adolfsson
Tema: Kreativitet  
Redaktör: Linda Adolfsson

Foto: Privat

Veckans tema är "Kreativitet". Den här veckan vill jag att ni delar med er av era kreativa sidor. Jag har mött många människor genom mina värsta år och efteråt som sagt att kreativiteten hjälpt dem igenom. Kreativiteten öppnar upp låsta rum och skapar hopp. Det finns något i den skapande ådran som släpper spänningar och gör att vi kommer i kontakt med vårt inre på ett så okomplicerat sätt. Det är en viktig del i tillfrisknandet hos många. Kreativiteten blir en motpol mot de destruktiva mönstrena.

Vad har kreativiteten betytt i ditt liv? Skriver du dikter? Målar du akvarell? Gillar du att dansa? Skapar du nytt av gammalt? Syr du kläder? Skriver du musik? Vad som än är verktyget för din kreativitet, berätta för SHEDO-bloggens läsare. Vi behöver alla inspireras av nya sätt att uttrycka sig. Lite senare i veckan kommer jag berätta om vad som utvecklades av en sax, rubriker och en vän i ett källarrum. 

1 kommentar:

Moa sa...

trots att jag tänkte redan i måndags att jag måste skriva om det här så höll på att glömma det. hafsade iallafall ihop något på tunnelbanan idag och mailade.