tisdag 12 oktober 2010

Nytt tema vecka 41: böcker som inspirerar!

Skribent: Kajsa Andersson
Tema: Böcker som inspirerar
Redaktör: Kajsa Andersson

Jag har fått äran att bli en av SHEDO-bloggens redaktörer, något jag är väldigt glad över. Jag ser verkligen fram emot detta uppdrag och denna vecka gör jag min redaktörsdebut.

Denna veckas tema heter "Böcker som inspirerar". Jag tror att vi alla någon gång har läst en bok som har berört oss lite extra, en bok skriven av en författare som sätter ord på våra egna känslor eller som på något annat sätt kan få oss att associera till oss själva och våra liv. Eller kanske någon slags självhjälpsbok som verkligen fungerat? Jag vill att ni ska skicka in bidrag med tips på böcker som ni har läst och som har hjälpt er i er kamp mot livet på något sätt - som kanske fått er att känna er mindre ensamma, som kanske har motiverat er till att kämpa vidare eller som kanske har fått pusselbitar i era huvuden att falla på plats. Jag hoppas att vi på detta sätt också kan dela med oss av boktips inför höstern och vintern till varandra, för vad är väl mysigare än att tända ett par ljus, fixa en kopp te och krypa upp i ett soffhörn och läsa ett par sidor medan löven eller snön faller utanför fönstret?

Skriv några rader om en bok som berört er lite extra, skriv gärna kort vad den handlar om och på vilket sätt den har påverkat er. Mejla in era bidrag till blogg@shedo.org.

Inga kommentarer: