onsdag 23 juni 2010

Mat för att må bra

Skribent: Amanda Duregård
Tema: Mat för att må bra
Redaktör: Amanda Duregård


Vi är många i Shedo och som läser den här bloggen som stundvis har ett problematiskt förhållande till mat. För mig handlar det framförallt om att se till att äta måltider i rätt tid - innan tröttheten och ångesten sätter in. Har den väl kommit blir det hundra gånger svårare att äta, hur nyttigt och gott det än ser ut. En sak som jag lärt mig det senaste året, delvis genom att vara förälder, är därför vikten av mellanmål. Något man kan ta när man är på språng och kommer att bli hungrig innan man är hemma igen till middagen. Eller något för att orka lyssna på läraren även sista timmen innan lunchen. Jag tar hemskt gärna emot små förslag ifrån er på trevliga mellanmål - skicka till blogg@shedo.org! Här kommer min favorit:

Hallonsmoothie
2 portioner

1 dl frysta hallon
0,5 dl fryst mango
1,5-2 dl vaniljyoughurt

Mixa! Drick!

Inga kommentarer: