måndag 24 maj 2010

Försoning

Skribent: Linda Adolfsson
Tema: Försoning
Redaktör: Linda Adolfsson


Försoning kan handla om så mycket. Det kan vara att genom terapi och egen personlig utveckling  arbeta med att försonas med sitt förflutna. Det kan vara en form av acceptans där man försonas med verkligheten som den är. Det kan vara att försonas med en vän, en släkting eller någon annan person i ens liv där något har blivit fel. Det kan vara att försonas med sina egna förmågor och brister. Det kan vara att be om förlåtelse för något man har gjort fel och att det blir mottaget. Försoning kan vara att säga till sig själv ”jag visste inte bättre då”. Försoning kan vara att krama om sig själv och säga ”Jag är vacker och älskad precis som jag är” och känna att det stämmer.
Jag kommer att skriva om hur jag försonades med det inre barn som bär mitt förflutna, och vad jag gör för att fortsätta leva i den försoningen.

Vad är försoning för dig? Har du försonats med någon? Önskar du att du kunde försonas med ditt förflutna? Vilka hinder ser du på väg mot försoning? Vad vill du försonas med? På vilka sätt lever du i försoning med dig själv?

Inga kommentarer: