tisdag 22 december 2009

Den största svikaren

Skribent: "Mellis"
Tema: Dikter som har betydelse för mig
Redaktör: Josefine Eriksson

Det kallas skönhet det som du bär
för när jag såg dig på gatan så bytte vi
de där mystiska blickarna
som kanske kan förvandlas till något helt annat

och det var då jag visste
att det var kärlek
i dina blåa och djupa ögon
som hade något extra
för det var när du och jag möttes igen
som jag visste att du gav mig det jag alltid drömt om

jag bytte en lapp med dig
som det stod några siffror på
och det var då jag satt och väntade
på att det skulle ge ifrån sig ljud från min telefon
och ge mig varma vibbar i magen

men det som jag inte visste just då
var att det var du som var
den största svikaren
och jag kände hur jag lika gärna kunnat
krossa hjärtan istället för glas
med mina händer
för ilskan jag bar på
kunde bara du se i mina svarta ögon

Inga kommentarer: